Roxer

20

motorolaj adalékNem vagyok a híve a nagy reklámdömpingnek, amit manapság az ember napi többszöris, minden féle platformon, akár az interneten, akár a tévében, de akár az újságokban, utcai hirdetőtáblákon vagy közlekedési eszközökre felfestve lát. Egyszerűen élvezhetetlenné teszik sokszor az ember napját, szórakozását, vagy kikapcsolását. Ráadásul a rengeteg információból kiszűrni azt, ami ténylegesen hasznos, gyakorlatilag lehetetlen, mivel az ember elveszti az érdeklődését, amikor egy sima videó megnézése közben is, ami nem tart tovább 50 másodpercnél, végig kell néznie egy 15 másodperces hirdetést.  Ezt persze nem lehet átugrani és az esetek nagy többségében tényleg haszontalan, mert valamilyen gagyi telefonos applikációt ajánl, vagy a 125. végtelenül szükséges háztartási eszközt vagy éppen designer táskát, amit az ember csak ritka esetben engedhet meg magának. A lényeg, hogy egyszerűen túl sok. TV-t már nem is nézek pont ezen okokból kifolyólag. Egy sorozatot, aminek egy része 40 percig tart 60 perc levetíteni, mert a fennmaradó időben reklámok tömkelege van. Egyszerűen élvezhetetlen. És most már zenét sem lehet csak úgy hallgatni. Ott is, akár a dal közepére képesek egy reklámot betenni. Tulajdonképpen vérlázító.

De néha azért sikerül egy két értékes információhoz jutni, ami alapján be tud az ember egy-két hasznos dolgot szerezni, egészen baráti áron. Ilyen például az az új motorolaj adalék, amit már régóta kerestem, és egy hirdetésnek köszönhetően rátaláltam erre az oldalra, ahol kedvemre válogathatok, benzines vagy dízel, kis és nagy motor típusokhoz egyaránt. Így bele is vetettem magam ebbe a témába amennyire csak tudtam, hiszen, mint mondtam régóta kerestem már megfelelőt.

Azért volt nekem erre szükségem, mert szerettem volta revitalizálni az autóm motorját. Egy ilyen motorolaj adalék rengeteg szempontból tud segíteni a motoron. Mint például, hogy csökkenti a felületi súrlódást és annak az együtthatóját, szintén csökkenti az üzemanyag fogyasztás, óvja az alkatrészeket, növeli az olajnyomást, továbbá kiegyenlíti és növeli a hengerek kompresszióját és még sok más szempontból elképesztően hatásos. A használati folyamata pedig egyszerűbb, mint gondolná az ember. A motor üzemi hőmérsékletbe kell hozni. Ez nem egy nagy ördöngösség. Majd ezután bele kell nyomni az olaj tartájba a motorolaj adalékot. Ha ezzel megvagyunk, további 5 percet kell járatni szintén üzemi hőmérsékleten a motort. És ezzel gyakorlatilag meg is vagyunk. Persze ez nem elég a teljes eredmény eléréséhez. Ezt a procedúrát ugyan így meg kell ismételni először 100-200 km után. Majd ha ezzel megvagyunk, megint csak további 100-200 km után. Ha ezzel a három szakaszos folyamattal megvagyunk, már csak el kell érnünk a durván 1500 futott kilométert és ekkor tekintető a motor teljesen revitalizáltnak.

Ebbe a folyamatba én is belekezdtem, amint megérkezett a rendelt csomagom, menne a benzines motorhoz kifejlesztett motorolaj adalék. Nekem nagyon bevált ez a termék, kifejezetten kedvelem és tényleg úgy érzem, hogy az autómnak használt, hogy egy kicsit törődtem vele. Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy egy autó nem örökéletű. Sőt. Sokszor az a legnagyobb segítség, amivel hozzá tudunk járulni egy autó szavatosságának a megőrzéséhez, hogy igen is egy keveset ráköltünk azzal a célzattal, hogy megadjuk a kellő törődést neki.

Az ilyen dolgok költséghatékony és gyors beszerzéséhez pedig lehet nekünk segítség néhány reklám, de változatlanul azt állítom, hogy az ember alig győzi kiszűrni a hasznos információt a sok cyber szennyezésből. És sokkal fárasztóbb valaminek utána járni és olvasni, mint az egészet hagyni és úgy dönteni, hogy amíg nem muszáj valamit megvenni, addig mindek, majd utána mivel a szükség törvényt bont, kénytelenek azonnal választani és ott sokszor már nincs lehetőség válogatásra.

Egy szóval, túl van az egész bonyolítva.