Roxer

20

A mai világot a kommunikáció igazgatja. Kommunikációs stratégiák zajlanak a politikai kampányokban, a politikai vezetők minden egyes szavát óvatos, körültekintő kutatás előz meg, hogy melyik szavat használja. Kommunikációs stratégiája van a márkáknak, akik el akarnak adni egy terméket, s ehhez a legmeggyőzőbb üzeneteket próbálják közvetíteni felénk. Kommunikálnak a sztárok a közösségi médiában, ahol folyton arra törekednek, hogy a köztudatban tartsák magukat, megalapozva a brandet, amit korábban felépítettek. Végső soron minden kommunikáció.

Na, megnyugodhatnak a jártasabb olvasók is, nem fogok belemenni azokba a filozófiai és szociológiai elméletekbe, amelyek e téma kapcsán létrejöttek, mindössze említés szintjén fogom csak megejteni ezt, hogy lássátok, milyen irányzatok léteznek a társadalomtudományokban. Egy Foucault nevű úriember szerint például a hatalom (a politikai hatalom, nem pedig valami ördögi, konteós háttérhatalom) a nyelven keresztül uralja az embereket, a közbeszéd meghatározásával legitimálja saját hatalmát, hiszen a nyelv alakítja az emberek tudatát. Aki a nyelvet uralja, aki a kommunikációt uralja, az uralja – kis túlzással – az emberek lelkét is. De egy másik filozófus, akit Luhmannak hívtak, úgy gondolja, hogy a társadalmak, sőt minden társadalmi rendszer létrejövetelének alapja a kommunikáció. Egyszóval kommunikáció nélkül nem létezhet a világ, nem jöhetnek létre társadalmak, még a biológia sem képes kommunikációt nélkülöző úton létrejönni.

Na, nem fárasztalak tovább titeket ezekkel. Meg amúgy is, ezek így, ilyen röviden nem is fedik azt, amit ők gondoltak, hiszen ezekről a témákról sok száz oldalas, többkötetes műveket írtak életük során, méltatlan is kissé hozzájuk, hogy én most itt egy bekezdésben megmagyarázzam őket.

napelem inverter ár

Csak szemléltetni próbáltam, hogy hogyan is működik a világ, s azt hiszem ez ma, a mai világ keretei között, a fogyasztói társadalmakban hatványozottan igaz. Hiszen minden ember életét a saját fogyasztási szokásai, igényei határozzák meg. Szüntelenül termékeket fogyasztunk, folyamatosan brandekhez, márkákhoz akarunk tartozni, s ezek pedig arra ösztönöznek kommunikációjukkal, hogy őket válasszuk a sok-sok, de tényleg nagyon sok másik közül. Valamelyest ezek a fogyasztások alakítják a társadalom szerkezetét. Az emberek azokkal kezdenek csoportokat alkotni, akikkel hasonló az ízlésük, hasonló termékeket, szolgáltatásokat, márkákat és brandeket fogyasztanak. Már nem közös értékek, hitek alakítanak ki csoportokat, hanem az egyéni ízlés, a sajátos életvilág esztétikája.

Márpedig ez magában foglalja azt is, hogy a megfelelő kommunikáció használatával a világon bármi eladható az embereknek, csupán jól kell kódolni az üzenetet, és megfelelően kell tálalni azt, hogy valójában ez egy szükséglete az egyénnek, hogy a mi termékünkre rászoruljon.

S ilyenkor szorul el a szívem, hogy mindenféle baromságot el tudnak adni a világon, de még mindig nem sikerült meggyőzni az embereket fontos dolgokról. Teszem azt, mondjuk, a napelemes rendszerekről. Mert egy napelem inverter ár manapság sokkal kedvezőbb, mint az hinné bárki (tudom, az én családomban nem régen szereltetett be valaki ilyet), és még csak nem is hallani róla a médiában, hogy mennyi előnnyel járnak ezek a berendezések.

Márpedig a környezettudatosságnak ugyan remek a kommunikációja a világmédiában, de ha a konkrét lépéseket nézzük, vagy a felhasználandó eszközöket, akkor mindig be kell látnom, hogy szörnyű kevés szó esik ezekről.

Sokan nem is tudják, hogy ma Magyarországon már léteznek pályázatok szoláris rendszerekre, s ugyan vissza nem térítendő támogatás tudtommal nincs, de már rendkívül kedvező feltételek is vannak. És igen, magánszemélyek számára is elérhető dolog ez, családi házakra.

Szóval kérve kérek mindenkit, akinek fontos ez a világ,és fontosnak tartja, hogy az unokái is megfelelő állapotban kapják meg a Földet, illetve aki kommunikációs stratégiákban jártas: tudassa az emberekkel ennek a fontosságát. Hívjuk fel a figyelmet a napelem inverter árakra, hogy minél több emberhez eljusson. Ne becsüljük alá a kommunikációban rejlő lehetőségeket. Tegyünk valamit a bolygóért együtt!